Dolazi društvena mreža koja će plaćati vama

Bez autora
Oct 18 2011

Dok je Fejsbuk zaradio milijarde dolara prodajući prostor za reklame koji stoji pored sadržaja koji njegovih 800 miliona članova svakodnevno izbacuje, korisnici od toga nisu videli ni pare. To je "dogovor" koji važi za svaku društvenu mrežu, dogovor koji izvršni direktor UberMedia Bil Gros planira da promeni. Njegova ideja je jednostavna i vodi se sloganom: "Deli sa Chime.in-om i Chime.in će deliti sa tobom".Naime, ova nova društvena mreža, na kojoj će moći da se deli isti sadržaj kao i na Fejsbuku, će sa svojim korisnicima deliti novac zarađen preko njihovih profilnih stranica. I to ortački: pola-pola. Od novca kojimreža zaradi preko vašeg profila, 50 odsto ćete dobiti vi.

Dolazi društvena mreža koja će plaćati vamaDok je Fejsbuk zaradio milijarde dolara prodajući prostor za reklame koji stoji pored sadržaja koji njegovih 800 miliona članova svakodnevno izbacuje, korisnici od toga nisu videli ni pare.

To je "dogovor" koji važi za svaku društvenu mrežu, dogovor koji izvršni direktor UberMedia Bil Gros planira da promeni.

Njegova ideja je jednostavna i vodi se sloganom: "Deli sa Chime.in-om i Chime.in će deliti sa tobom". Naime, ova nova društvena mreža, na kojoj će moći da se deli isti sadržaj kao i na Fejsbuku, će sa svojim korisnicima deliti novac zarađen preko njihovih profilnih stranica. I to ortački: pola-pola. Od novca kojimreža zaradi preko vašeg profila, 50 odsto ćete dobiti vi.

"Ovo je nešto potpuno novo. Konačno, interesi onih koji stvaraju sadržaj su sjedinjeni sa interesima onih koji taj sadržaj objavljuju, jer će sada dobijati nešto za svoj uloženi trud", kaže Gros.

U naporu da povećaju kvalitet svojih video-klipova, YouTube je implementirao sličan program koji nagrađuje korisnike koji aplouduju popularni sadržaj. Premda je plaćanje ljudi da bi postovali sadržaj ne baš tako sigurna investicija, Gros smatra da će novac povećati kvalitet sadržaja na njegovoj mreži u odnosu na već etabliranu konkurenciju.

"Kada je novac uključen u igru, dobijate nivo koji prosto nije prisutan kada novac nije uključen", kaže on.

Chime.in će, takođe, ponuditi i rešenja za brendove. Za sada su Dizni, E! Entertejnment, Univerzal Pikčrs i Bravo TV potpisali ugovore sa Chime-om i imaće brendirane stranice koje će pretvoriti u profit.

Gros tvrdi da Chime.in, koji on naziva "interesnom" mrežom a ne društvenom, dodatno poboljšava već postojeće mreže tako što iskorenjuje "buku" i pokazuje samo relevantni sadržaj.

Sajt će svojim korisnicima omogućiti da svaki svoj "čajm", kako će se nazivati postovi, obeleži sa pet "interesa", kao što su "Epl" ili "arhitektura", i dozvoljava ljudima da se pretplate samo na novosti iz neke posebne tematike.

To će u principu stvoriti tok "čajmova" koji je generisan na osnovu interesovanja samog korisnika, i ako on tako želi, samo na osnovu toga. Tako ćete od pojedinih korisnika, ako vam se tako više sviđa, moći da vidite ne svaki već samo sadržaj koji vas se tiče.

"Ova platforma se ne tiče samo udarnih vesti ili održavanja kontakta sa prijateljima. Ona se pre svega tiče 'uranjanja' u svoja interesovanja", kaže Gros, i zaključuje: "Ljudi se udaljavaju od pretraživanja veba ka povezivanju sa drugim ljudima, i oni će mi reći ono što treba da znam."

Međutim, najzanimljiviji aspekt Grosovog plati-da-postuješ modela nije ono što će on značiti za Chime.in, već ono što će značiti za Fejsbuk i Tviter. Kada korisnici počnu da shvataju ponudu koju nudi Chime, da li će se iskaliti svoje nezadovoljstvo na sajtovima koji sa njima ne dele svoj plen? Najvažnije pitanje koje će postavit prosečni korisnik interneta biće: zašto Fejsbuk ne plaća mene?

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik